Spoj se s námi

BusinessTalk MAGAZIN

Tomáš Vojkůvka: Chtěl „dělat“ do filmu a tak založil vlastní firmu

Rozhovory

Tomáš Vojkůvka: Chtěl „dělat“ do filmu a tak založil vlastní firmu

Tomáš Vojkůvka: Chtěl „dělat“ do filmu a tak založil vlastní firmu

Mě by zajímalo, co jsi zač?
Je mi dvacet let, jsem z Ostravy, vždycky mě  moc bavilo natáčet, dělat rozhovory, mluvit s lidmi. Loni se to spojilo, našel jsem spřízněnou duši a rozjeli jsme spolu vlastní firmičku. Ve volném čase rád jezdím na kole.

Jak vás napadlo založit firmu?
Už od třeťáku na gymnáziu jsem chtěl mít něco vlastního, když jsme si se spolužáky založili vlastní firmu. Bavilo mě budovat značku, produkt, prodávat ho, dělat to podle sebe. Pak přišel impuls, kdy jsem se potkal s Ondrou, který je talentovaný kameraman a střihač. Slovo dalo slovo, zjistili jsme, že nám to dohromady funguje a tak jsme se rozhodli, že bychom chtěli mít něco vlastního.

Dali jste si název Creative Clown.
Na jedné svatbě jsem se potkal s člověkem, se kterým jsem řešil název a on mi poradil, že budeme klauni. Je to jen název, o tom ten byznys není. Důležitá je práce.

Za tu dobu od začátku uplynulo šest měsíců, jak jste na tom? Co už máte za sebou?
Začátky byly a jsou těžké, ale prvotní krizi, že nás nikdo nezná, jsme už překonali a našli i stabilní partnery, se kterými pracujeme. Jsme schopni vymyslet nápad a prodat ho.

Částečně spolupracuješ s Patrioty MSK. Máte nastavené cíle?
Zatím je to hodně punkové, že skoro nevíme, co budeme dělat další víkend. Ale plány jsou velké – mít obrovskou agenturu, která bude obhospodařovat největší značky.

Pojďme se vrátit ke škole. Jak ji vnímáš?
Studuji ve Zlíně Fakultu multimediálních komunikací, jsem v prvním ročníku. Šel jsem tam s vidinou toho, že je to kvalitní škola zaměřená na praxi. Což je pravda a lepší škola na marketing a jeho kreativní část není. S časem to mám trošku těžší, ale snažím se to vyladit tak, abych stíhal oboje.

Máme tady dotaz, dáte si páku? Kdo vyhraje?
(Dávají si páku. Tomáš vyhrál): Já jsem nezadaný (smích).

Když bych to posunul na vaši kreativní tvorbu ve firmě. Co by měl být zlomový bod v krátkodobém horizontu?
Na léto máme v plánu velké kampaně, které budou hodně vidět. Pokud se nám to podaří zrealizovat, bude to stát za to. V současné době řešíme na papíře a v hlavách vlastní studio, ne pro natáčení, ale pro fotky. Chtěli bychom v Ostravě nebo v Moravskoslezském kraji vytvořit prostor pro naši videotvorbu se zázemím a střižnou.

Kdyby sis představil  splněný sen v rámci tvého podnikání?
Oba máme rádi auta, takže reklama pro Ferrari by se nám líbila, nebo kampaň, která v lidech zůstane. Třeba jako se podařila s Kofolou.

Co bys vzkázal mladým lidem?
Nekašlete na školu. Nebojte se, nemějte strach. A plňte si sny, protože nikdo jiný, než vy, vám je nesplní.

 

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/tomas-vojkuvka/

 

Pustil na dráhu markeťáka a PRisty. Začal vytvářet videa na YouTube a díky tomu se potkali s Davidem. Jirka tenkrát Davidovi řekl: „Něco podobného jsem chtěl dělat i na svém kanálu, tak proč to nespojit?!" Netrvalo dlouho a vznikl pořad BusinessTalk IN, který se soustředí na inspirativní příběhy mladých lidí.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru