Spoj se s námi

BusinessTalk MAGAZIN

„Motivace penězi nefunguje“ říká Tomáš Buchwaldek, Patrioti MSK

Rozhovory

„Motivace penězi nefunguje“ říká Tomáš Buchwaldek, Patrioti MSK

„Motivace penězi nefunguje“ říká Tomáš Buchwaldek, Patrioti MSK

Tomáše jsme si pozvali proto, že začínáme nový pořad pro mladé a Tomovi je 30 let! Podnikáš, máš několik firem, organizuješ jeden z největších networkingových eventů v Moravskoslezském kraji. Jak to vše začalo?
Asi už na střední škole. Oba mí rodiče podnikali a já už jako dítě chodil s kufříkem a nosil jsem sako.

Když ses potom přesunul na Vysokou školu, tam jsme se potkali. V organizaci AIESEC ses dostal do národního vedení a měl jsi tam i obchodní pozici. Když by ses podíval zpětně, myslíš žes díky tomu dostal tam, kde jsi teď?
Asi je to jeden ze střípků … vliv na mě měli i rodiče, Vysoká škola i business partner Martin.

Kdyby mi  bylo dvacet, bylo by něco, co bys mi doporučil?
Rozkopni co nejvíc dveří. Vyzkoušej toho co nejvíce. Ve výsledku je to směsice různých náhod, inspirací a čehokoliv jiného, co tě posune dál.

Podnikáš v rámci účetnictví. Devadesát devět procent lidí to nenávidí. Co bylo to rozhodnutí, proč zrovna účetnictví?
Měl jsem už doma minibrigády. Viděl jsem do toho a mám rád čísla. Myslím si, že spousta mladých lidí chce podnikat, což je super, jen si myslím, že spousta se snaží vymyslet něco unikátního, nový facebook, nový google … aby se z nich stali miliardáři. Motivace penězi ale nefunguje. Nejen, že ztratí dost času vymýšlením něčeho takového. Pak se to stejně nepodaří, jsou zklamaní a jdou se zaměstnat. Lepší je dívat se kolem sebe jak komu můžete pomoci. Co vidíte, že je špatně a že byste to mohli zlepšit.

Vy jste se mimo účetní firmy pustili i do personální agentury. Všechny firmy hledají lidi, ale nejsou. Já bych se bál řešit něco s personalistikou. Jak to teď vypadá u vás?
Máme ji už třetím rokem, vznikla z té účetní firmy. Viděli jsme příležitost jako boční projekt. Věci se i tam dají dělat lépe, vidíme trendy v zahraničí, kde se zakládají spíše kariérní agentury. Žijeme v nejlepší době, v jaké jsme kdy žili. Lidé jsou, ale musí se na to jinak.

Co Tvůj osobní cíl? Kde se vidíš za deset let?
Nechci, aby to znělo špatně, ale mám to detailně naplánováno. Mně hodně pomohlo cvičení, kdy nám řekli: vezměte si tužku a papír, představte si, že máte pohřeb a detailně si sepište, jak bude vypadat. Kolik tam bude lidí, co budou říkat, na co budou vzpomínat. Je to jedno z nejlepších cvičení na Life management, kdy jdete od své rakve – v kolika chcete umřít. Vlastně je to odpověď na to, jakým stylem chcete žít.
Tak jsem si sepsal po deseti letech velké věci, které bych chtěl zvládnout. Teď to mám do roku 2025, to mi bude 37 let. V rámci našich firem si děláme takové reflexe, které řešíme každý kvartál. Mám tam rodinu, tři děti, domek, mám tam placaté auto, zajištění  pasivního příjmu v konzervativních potřebách. Chceme vybudovat impérium, které bude mít miliardový obrat. Ne kvůli penězům, ale kvůli té cestě.

Jsi zakladatelem Patriotů MSK, jednoho z největších networkingových setkání v České republice. Jak bys ho popsal?
Pro mě je to srdcovka. Je to pohodový večer, kde člověk může přijít, inspirovat se a inspirovat od zajímavých lidí, kteří jsou proaktivní. Chodí tam podnikatelé, studenti, ale měli jsme tam i pastora. Naplňuje mě to štěstím a radostí.

Celý rozhovor najdete na našem webu
businesstalk.cz/rozhovory/tomas-buchwaldek/

 

Pustil na dráhu markeťáka a PRisty. Začal vytvářet videa na YouTube a díky tomu se potkali s Davidem. Jirka tenkrát Davidovi řekl: „Něco podobného jsem chtěl dělat i na svém kanálu, tak proč to nespojit?!" Netrvalo dlouho a vznikl pořad BusinessTalk IN, který se soustředí na inspirativní příběhy mladých lidí.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru