Spoj se s námi

BusinessTalk MAGAZIN

Mirka Došlá: Vše jsme prodali a odjeli do Austrálie

Rozhovory

Mirka Došlá: Vše jsme prodali a odjeli do Austrálie

Mirka Došlá: Vše jsme prodali a odjeli do Austrálie

Téma bude dnes široké. Když jsem četl věci o tobě a viděl jsem fotky, celý tvůj příběh je pro mě velmi inspirativní. Mohla by ses představit?
V současné době provozuji půjčovnu designového nábytku a nabízím servis homestagingu, to je gró našich služeb.

Vím, že jsi ráda cestovala. Než jsi se dostala ke své nynější činnosti, co jsi dělala před x lety a než došlo k tomuto rozhodnutí?
Ono toho bylo strašně moc. Teď přemýšlím, odkud začít. Roční pobyt v Americe byl pro mě inspirativní a důležité rozhodnutí, to mi bylo 25 let. Jednalo se o studium, učila jsem se jazyk a poznávala svět. Japonsko přišlo z ničeho nic – náš kamarád studoval v Tokiu a působil tam také jako reverend. Takže v okamžiku, kdy vznikl nápad odcestovat do Japonska, byl to i nápad, jak zvolit svatební cestu a zároveň i jako místo naší svatby. Odjeli jsme na tři týdny a byli jsme oddáni na soukromé pláži blízko Tokia.

Po návratu do České republiky jsi dělala co?
Měla jsem od začátku ambice být sama na sebe, takže jsem přišla s myšlenkou, že otevřu obchod s oblečením, obuví a doplňky. Takže jsem si vytvořila koncept, našla jsem značky, které jsem chtěla prodávat, u kterých jsem cítila potenciál a de facto pět let jsem úspěšně fungovala v Plzni, odkud pocházím.

Pak vím, že přišlo rozhodnutí…
Pak přišel do mého života můj manžel. Já jsem se za ním přestěhovala do Prahy a v tom okamžiku přišly i naše dvě děti. To naše cestování bylo úmorné a byznys postrádal smysl, dělat věci na dálku. Takže jsme se rozhodli a obchod jsme úspěšně prodali. Otevřeli jsme si cestu, uvolnili jsme si ruce, byli jsme bez závazků a věděli jsme, že chceme odcestovat. Můj manžel byl už v mládí na studiích v Austrálii a o Sydney básnil. Po narození naší druhé dcery jsme odjeli, když jí byl rok. Ten odjezd byl ve velkém stylu. Nevěděli jsme, na jak dlouho jedeme a tím pádem jsme naše byty pronajali a prodali jsme veškerý náš majetek.

Takže úspěšný obchod, odcestovala jsi do Prahy, vše, co jste měli, jste prodali nebo pronajali a odcestovali jste do Sydney. Začínala jsi znovu v Austrálii.
Jediné, co jsme měli jisté, byla moje škola. Studovala jsem marketing. Shoda náhod mě odvedla do obchodu Burberry, kde jsem pak prodávala a fungovala v retailu. Móda mě pořád doprovází.

Co je krásné a inspirující, je to rozhodnutí. Vy jste měli všechno – majetek, narodily se děti, úspěšný obchod. Co byl pro vás ten popud? Proč zrovna teď?
Rozhodnutí prodat byznys byla vzdálenost. Taky jsme nechtěli děti vytrhávat ze školních lavic. Rok a čtyři roky je věk, kdy ještě můžeš odcestovat, abys děti vystavil změně prostředí.

Po návratu jsi začala dělat Homestaging. Mohla bys divákům popsat, co to znamená?
Je to obor, který desítky let funguje na trhu v Americe i v Austrálii. Můj pobyt tam mě nesmírně inspiroval. Dívala jsem se na jejich fantastické nemovitosti a říkala jsem si, že to není možné. Oni skutečně takto bydlí, v čistém, krásně nafoceném prostředí? Vykoukl na mně tento obor, který se mi zdál velmi atraktivní a zajímavý. Ono to je o tom, že každý bydlíme nějak, máme doma „provozní nepořádek“, ale to je něco, co člověk při prezentaci nemovitosti nechce vidět. Každý si profiluje tu svou vlastní ideu, jak by chtěl bydlet, ve svém vlastním domově. Tak si profiluje svůj útulný, stylový, krásný, čistý domov. A to chtějí vidět na fotografiích. V roce 2016 jsem koupila malý byt. Jediné, co jsem v tom bytě udělala bylo, že jsem ho „nastejžovala“. Já tomu říkám „intuitivní staging“. Zdaleka jsem nevěděla tolik, kolik vím dneska. Dala jsem si ho profesionálně nafotit a umístila na Sreality. Do dvaceti minut jsem měla telefonát, jela jsem na prohlídku a hned jsme podepsali. Nechala jsem si udělat odhad, kolik bych měla nastavit nájem. Z mnoha směrů mi přišla odpověď kolem šesti tisíc. Já jsem dala 14 000. Ten efekt byl pro mě enormně úspěšný.

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/mirka-dosla/

 

Během své kariéry potkal mnoho zajímavých lidí s nejrůznějšími příběhy. Proč je tedy nepředat ostatním? Ale jak je odlišit od ostatních podobných? BusinessTalk je projekt, který mnoho let nosil v hlavě. A věděl, že jej chce dělat LIVE! A to bylo to, co dalo základ dalšímu rozvoji.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru