Spoj se s námi

BusinessTalk MAGAZIN

Martin Diblíček: V okresních městech můžou mít makléři, kteří dělají práci pořádně, skvělý úspěch

Rozhovory

Martin Diblíček: V okresních městech můžou mít makléři, kteří dělají práci pořádně, skvělý úspěch

Martin Diblíček: V okresních městech můžou mít makléři, kteří dělají práci pořádně, skvělý úspěch

První realitní transakci jsi udělal v šestnácti letech. Jak ses k tomu dostal?
To byla taková vtipná historka, kdy můj kamarád, který mi pomáhal venčit psy, mi řekl, že máma chce prodat byt. Přišel jsem aktivně domů – táta se věnoval realitám – a řekl jsem „vypadá to na náběr“. Dostali jsme se ke klasickému cihlovému bytu ve Špindlu. Tehdy u nás byly reality.cz jedničkou, byt se příšerně odfotil. Protože jsem ten náběr přinesl já, táta to respektoval. Pak přišla poptávka, přímo od technického ředitele Finepu. Rozhodovala jeho manželka, která zavelela – „nákup“ a za mnou proběhl nějaký proces. Já jen vím, že jsem měl v rukou padesát tisíc. Byla z toho slušná párty, koupil jsem si pěkné sluneční brýle. A tak začaly reality.

Co bylo dál?
Byl jsem dost nezvladatelný puberťák a to i přesto, že jsem vyrůstal s otcem, který měl nade mnou tvrdou ruku. Po ukončení základky přišlo takové rozhodnutí, mě poslat na stáž ke strejdovi do Rakouska do pizzerie. Tak jsem dojel do Salzburku a tam jsem koukal. Ostrá byla zkušenost že já, jako spratek z lepších poměrů, jsem dostal facku, a rovnou jsem šel mýt nádobí. Časem se to zlepšovalo. Do dneška, když na to přijde, dělám po několika slivovicích pizzu.

Jak ses pak dostal znovu k realitám?
S problémy jsem dodělal školu a vrátil jsem se do Špindlu. Otec nadále provozoval realitní činnost a kooperoval na různých developerských projektech. Dostal jsem se do styku s vlivnou skupinou lidí.


Velmi pozitivní období bylo, když jsem se setkal s Ondřejem Mašínem. Dík mu za to. On mě přivedl do světa zprostředkování ne on mane show, ale přes obchodní síť. Byl šéf, kterého jsem respektoval. Začali jsme v síti Dům realit s třinácti pobočkami. Ondra dokázal vnímat to, že kdo udá směr, ten udá trend na trhu. My jsme přišli s aplikaci na videoprohlídky. Narazili jsme na tento produkt, sbalili jsme se a jeli do Holandska za těmi borci, kteří ho vymysleli. Dali jsme si meeting, aplikaci jsme přivedli do Čech a měli jsme exkluzivitu. Já jsem to školil a pak jsme začali promovat facebook a sociální sítě. S vlastníkem značky jsme se dále nedomluvili. Jenže tady byla firma Reality IQ. Přes nocjsme z ní udělali čtyřku na trhu. Mělo to „koule“, protože někteří kluci zakládali „Emka“. Skvělé období. Jenže i všechno skvělé někdy končí, přišly do toho rodinné důvody, kdy mi umřel otec. Dnes jsou to skoro tři roky, ale ve chvíli, kdy odchází vaši nejbližší, výkonnost jde dolů. Začnete dělat věci, které nejsou OK – nevstáváte včas, začínáte pařit, táhnete to břemeno. Nadále nebyla udržitelná kooperace a vzešla dohoda, že v IQ skončím. V poklidu, slušně, dodnes jsem s klukama v kontaktu a dokonce mi umožnili dostat se tam, kde jsem nyní.

Hodně se profiluješ jako marketing v realitách, ale pak jsou tady ještě developerské projekty. Kde vidíš hlavní rozdíl mezi marketingem retailové realitní kanceláře a u developerských projektů?
Vnímání RK na trhu není dobré. Developeři mají své prodejní oddělení. Ti menší si na to najmou RK typu Svoboda & Williams. Pak tady jsou střední a malí developeři, tam si může RK sáhnout.

Kde vidíš marketing v realitách za pět let? Ten trend?
Trh se přetransformuje, síťové modely budou jednička na trhu. Zůstanou eMka a ten zbytek se přefranšízuje. Bude záležet na nich, jací budou borci. Udělají obchodní sítě a jaká franšíza pak nabídne makléři lepší zázemí – třista šedesátkovou kameru, stříhání a natáčení videí, vynikající foťák, makléř se skvělým portfoliem, bude vidět v lokalitě,  bude mít zautamatizovanou komunikaci s klientem. Budou fungovat messenger boty. Makléř bude sedět s klientem, vezme si brýle, strčí do nich mobil a klient si ty nemovitosti projde. Zájemce nebude obtěžovat lidi, kteří tam bydlí, ale budou tam chodit ti lidé, kteří mají opravdový zájem. Pak se můžeme začít bavit i o tom, že budou lidé tuto profesi vnímat jinak. Velmi otevřená jsou krajská a okresní města. Tam, když teď makléř přijde a bude dělat svou práci dobře, bude se odlišovat a bude mít úspěch.

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/martin-diblicek/

 

Během své kariéry potkal mnoho zajímavých lidí s nejrůznějšími příběhy. Proč je tedy nepředat ostatním? Ale jak je odlišit od ostatních podobných? BusinessTalk je projekt, který mnoho let nosil v hlavě. A věděl, že jej chce dělat LIVE! A to bylo to, co dalo základ dalšímu rozvoji.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru