Spoj se s námi

BusinessTalk MAGAZIN

Jiří Šíma: Jak se stát šéfredaktorem na vysoké škole

Rozhovory

Jiří Šíma: Jak se stát šéfredaktorem na vysoké škole

Jiří Šíma: Jak se stát šéfredaktorem na vysoké škole

Jak se člověk na vysoké škole může stát šéfredaktorem studentského časopisu?
Když to vezmu úplně nejjednodušeji, tak se stane členem časopisu a poté píše a seznamuje se s lidmi a jakmile přijde vhodný čas, tak se přihlásí. Musí si získat důvěru lidí. Já jsem se stal v půlce prváku řádovým redaktorem, psal jsem o sportu a o kultuře. Loni v létě, kdy končila dosavadní šéfredaktorka, bylo vyhlášeno výběrové řízení. Přihlásil jsem se, představil jsem se a redakce si mě zvolila – ze tří kandidátů.

Časopis Sokolská 33 – mohl bys nám ho představit?
Ekonomická faktulta je jediná v Ostravě, která sídlí v centru, právě na Sokolské třídě 33. Z toho i původní heslo „Na dobré adrese“. Snažíme se zaobírat děním na fakultě, pokrývat akce, přednášky, které jsou na katedrách, hosty, kteří fakultu navštíví, píšeme hodně o Erasmech, stážích a podobně. A samozřejmě i společensko-kulturním dění v Ostravě.

Píšete on-line i tištěnou verzi?
Vycházíme pravidelně na internetu a k tomu se jednou za jisté období společně s fakultou vytváří tištěná verze. Jsou tam jak rozhovory s předními činiteli fakulty, tak články z dění na fakultě. Vychází ideálně k nějaké události.

Cítíš se jako team leader?
Bráním se tomu „vedoucí“, „leader“. Dávám tomu rámec a když je jednání s fakultou, tak tam za redakci přijdu já. Jsem spíš lepidlo, které to drží pohromadě.

Jaká je teď vize Sokolské?
Kromě mě je zde ještě moje zástupkyně, která je nová a přišla s novým drivem. Chtěli bychom se zaměřovat nejen na studenty ekonomie, ale rozšířit zorné pole.

Jakým způsobem s tím chcete pracovat?
Dlouhodobě se účastníme spousty akcí – majáles, Colours a vždy tam máme svůj stánek. Loni už jsme byli vidět i na dalších akcích v centru. Zaměřujeme se hodně na spolupráci s organizacemi, které jsou celo ostravské.

Studuješ, pracuješ, a do toho děláš šéfredaktora ve svém volném čase. Je tam i jiná motivace?
Když jde člověk psát, což jsem si v redakci vyzkoušel, podívá se na mnoho míst. To je největší benefit, který člověku můžeme poskytnout.

Máme dotaz: co je nejlepší a nejhorší na práci šéfredaktora a na který článek jsi nejvíce pyšný?
Nejlepší je to, že jsem poznal hromadu lidí. Nejhorší jsou administrativní úkony. To mně nebaví, cítím se jako kreativní člověk. Nejlepší můj článek?  U každého se snažím dát do toho to nejlepší. Mám rád své recenze, rád chodím do divadla.

Dotaz Eva Molnárová: jak to, že se pan šéfredaktor neučí na státnice?
Pan šéfredaktor se učí na státnice, ale udělal si pauzičku (smích).

Moje otázka na závěr: kdybys měl dnes možnost mluvit se studenty na SŠ. Je něco, co bys jim doporučil?
Já jsem se naučil i díky Sokolské přestat říkat výzvám „ne“.

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/jiri-sima/

 

Pustil na dráhu markeťáka a PRisty. Začal vytvářet videa na YouTube a díky tomu se potkali s Davidem. Jirka tenkrát Davidovi řekl: „Něco podobného jsem chtěl dělat i na svém kanálu, tak proč to nespojit?!" Netrvalo dlouho a vznikl pořad BusinessTalk IN, který se soustředí na inspirativní příběhy mladých lidí.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru