Spoj se s námi

BusinessTalk MAGAZIN

Adina Bálková: Největší motivací je pro mě nadšení a organizace vlastního času

Rozhovory

Adina Bálková: Největší motivací je pro mě nadšení a organizace vlastního času

Adina Bálková: Největší motivací je pro mě nadšení a organizace vlastního času

Jsi místní celebrita. Byla jsi v pořadu o vaření.
Ano, byla jsem v pořadu Prostřeno (smích).

Jak probíhalo nastartování tvé pracovní kariéry?
Začínala jsem jako učitelka na alternativní základní škole a pak na soukromé bilingvní škole.

Pak jsem šla učit na soukromou školu první stupeň a tam mě pan ředitel oslovil s tím, že by bylo fajn, kdyby škola měla nějaký svůj projekt. A mě napadlo „Hello games“, což bylo před šesti lety. Začínali jsme se třemi školami, letos to bylo dvacet pět škol, takže úspěchy jsou pro mě obrovské. Je to projekt pro první stupeň základních škol, protože pro druhý stupeň je toho spousta.

To byla první akce, kterou jsi organizovala?
Ano, sháněla jsem partnery, nic jsem o tom nevěděla, sestavovala jsem zvací maily, přihlášky. Po tomto prvním, druhém ročníku za mnou přišla kamarádka, jestli bych s ní nechtěla uspořádat akci pro děti, kde si budou připadat jako dospělé, kdy nebudou žádné maškarády, ale něco, kde budou moci přijít s dospělými, bude je to bavit a bude to bavit hlavně ty dospělé. Tak jsme vymyslely, že to bude „Kids ples“. Šli jsme do Cooltouru, tam jsme jim to představili. „CoolKids ples“ měl letos třetí ročník, je to bomba akce. Povýšili jsme ji na to, že tam hrají skvělé písničky, které hrají běžné v rádiích. Děti přijdou v krásných róbách, rodiče také, máme tam dětský i kojící koutek. Obrovským lákadlem je tombola, která byla asi za čtyřicet tisíc.

Ale ty máš co do činění především s kávou?
Oslovil mě majitel jedné ostravské pražírny, jestli mu nechci produkovat kávový event. Tak jsem si říkala ano, ale nic o tom nevím. A tady ten pán mi dal šanci a důvěru, za což jsem mu vděčná, protože díky němu se mi otevřely dveře k mnohým organizacím a lidem a tak to šlo tak hezky a plynule.

Myslíš si, že je klíčové, aby člověk, který organizuje nějakou akci, měl znalosti té problematiky?
Jak u čeho. Je to hodně individuální. Co se týče kávy, nemusí být znalec do hloubky. Já jsem teď ráda, že už jsem tam pronikla, ale není to tak důležité. Samozřejmě když bude někdo dělat akci pro děti a nebude k nim mít vztah, nebude to dobré.

Od této akce jsi se přesunula k Baristovi roku a k Barista Cupu. Tam jsi působila jak dlouho?
Dva roky. Na základě Barista Cupu, který byl hodně úspěšný, mi bylo nabídnuto, zda nechci dělat i Baristu roku. Pro mě je vždy důležité to nadšení. Když i partneři, které oslovuješ, z tebe cítí, že tomu věříš, pak i ti partneři k tomu přistupují jinak.

Mně se líbí ten vývoj. Ty máš i šperky jako kávová zrnka.
Je to moje srdeční záležiost. Za jeden vyvedený kávový event budu odměněná nebo si sama koupím nějaký šperk.

Vám se podařilo zvýšit počet účastníků na Barista Cupu i na Baristovi roku.
Je to hodně o tom, že v České republice je kávový boom. Postupně se zvyšuje zájem o dobrou a kvalitní surovinu. Vymysleli jsme lepší doprovodný program, protože jsme měli více peněz od partnerů a tak tomu bylo loni i letos. Vývoj byl díky tomu, že se podařilo vymyslet program, který bavil více lidí.

Za zmínku stojí čísla.
Než jsem to začala dělat já, bylo na tři sta účastníků a při mém druhém ročníku už to byly dva tisíce.

Co tě motivuje v rámci všech těch aktivit, které děláš?
Pro mně je v životě prvořadá pohoda, i když to teď vypadá, že si protiřečím. Ale mám doma rodinné zázemí, můžu si svůj čas organizovat podle sebe a to je pro mě úplně nejvíc. Nemusím přijít do kanceláře a odsedět tam osm a půl hodiny. Pátky mám volné a jsem s dcerou. To je pro mě nevětší motivace a navíc mě nejvíc baví organizace.

Celý rozhovor najdete na našem webu businesstalk.cz/rozhovory/adina-balkova/

 

Pustil na dráhu markeťáka a PRisty. Začal vytvářet videa na YouTube a díky tomu se potkali s Davidem. Jirka tenkrát Davidovi řekl: „Něco podobného jsem chtěl dělat i na svém kanálu, tak proč to nespojit?!" Netrvalo dlouho a vznikl pořad BusinessTalk IN, který se soustředí na inspirativní příběhy mladých lidí.

Okomentovat

Zanech odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Více Rozhovory

Nahoru